De laatste tijd hoor ik steeds meer klachten over het feit dat het sociaal gezien het leven in Roemenië bijzonder moeilijk is. De werkloosheid die voor veel ellende zorgt, maar ook de zorg voor kinderen en bejaarden die kennelijk lang niet zo goed gaat als een klein aantal jaren geleden nog aangekondigd, zorgen ervoor dat hulpverlening op veel gebieden nog net zo urgent is als wat langer geleden.

Wat het allemaal nog moeilijker gemaakt heeft is het feit dat veel subsidies voor hulpverlening wegens het Roemeense lidmaatschap in de EU niet langer in Nederland kunnen worden verkregen maar uitsluitend vanuit de Roemeense overheid die daar uiteraard liever eigen mensen voor gebruikt dan buitenlandse organisaties.

Graag ik ik daarom dit forum opzetten als een plek waar wij als hulpverleners ervaringen met elkaar kunnen uitwisselen. Tips over hoe dingen eventueel wel kunnen worden opgelost maar ook mogelijkheden om elkaar te kunnen ondersteunen in ons waardevolle werk in het mooie land Roemenië. Schroomt U niet om op dit forum te vertellen over Uw werk en de eventuele obstakels die U daarbij tegen komt!